POCZUJ MOC!

Ta energia otacza nas każdego dnia, przenika nasze rozmowy, wypowiedzi i interakcje. Jest w zdaniach, kryje się w myślach, czuć ją w percepcji. Moc. Zabrzmiało, jak coś z odległej galaktyki? A przecież jest w nas! To „Moc Słowa”*!

To młodzieżowy projekt edukacyjno-publicystyczny, pierwsza produkcja debiutującego kanału YouTube i Spotify: „Nibypodcast”. Tworzą go nastolatkowie, od lat aktywnie działający na rzecz lokalnej społeczności, przy wsparciu specjalistek: psycholożek Karoliny Kręglewskiej i Joanny Dziadkiewicz. W eterze zadebiutowali niedawno – w pierwszych dniach czerwca.

Mają swój cel – podkreślenie znaczenia słowa w codziennych interakcjach. Jak pisze zespół „Nibypodcastu”: „słowo, niestety, bywa lekceważone, choć przecież rzadko przechodzi bez echa […] Sezon I projektu zamyka się w siedmiu podcastach, mających uświadomić słuchaczom, jak istotne […] mogą być wypowiadane przez nas słowa i jak one w nas rezonują”. Pierwszy z odcinków jest już dostępny. Nosi tytuł „Wpada, wypada, ale zostaje” i porusza tematy takie jak presja otoczenia, znaczenie słów rówieśników oraz rodziny. Trwa 7 minut i stanowi swoisty wstęp do sezonu.

„Krótkość naszych odcinków może dziwić” – mówi Marcin Klonowski, jeden z twórców projektu. – Ale to świadomy zabieg, konsultowany ze specjalistą. Krótkimi odcinkami chcemy utrzymać uwagę słuchaczy na najwyższym poziomie, możemy też sprawiać wrażenie niedosytu – mamy nadzieję, że odbiorcy będą wyczekiwać cotygodniowych premier. Bo z Mocą Słowa jest jak z serialem: wszystkie odcinki, razem, stworzą pewną, nieco fabularną, całość. Tytuł jednego z nadchodzących odcinków, nie bez kozery, brzmi: Wszystko jest kołem”. Klonowski jednocześnie zapowiada, że w drugim sezonie, mającym wypłynąć na dziennikarskie wody, czas odcinków może się zmienić – na dłuższe.

„Moc Słowa” jest kierowana do wszystkich, niezależnie od wieku. Jej forma umożliwia też wykorzystanie podcastu jako materiału uzupełniającego lekcję, bądź dyskusję, o znaczeniu słowa, myśli, autorytetach czy kulturze wypowiedzi. Tworzą ją: Julia Kaczmarek, Marcin Klonowski i Odys Dobrowolski, którzy przy okazji realizacji projektu promują twórczość młodego pokolenia: każdy z podcastów opatrzony został autorską grafiką nastolatek; Natalii Grześkowiak, Ewy Kośmickiej lub Jagody Nawrot. Jak powtarza zespół „Nibypodcastu”, a dobrze mieć to w pamięci, „warto mieć świadomość mocy, jaka kryje się w słowie”.

Poznajcie ich, warto! „Nibypodcast” czeka na Was na Instagramie, YouTube i Spotify. Chętnym do nawiązania kontaktu, współpracy, zostawia również swój adres mailowy i nie tylko. Tymczasem, zgodnie z zachętą młodzieży, ruszamy wspólnie w nibypodróż.

Instagram: Nibypodcast YouTube: Nibypodcast Spotify: Nibypodcast

mail: nibypodcast@interia.pl

*Projekt jest objęty patronatem medialnym portalu „Sic! e – gazeta studencka”.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*