Najczęściej w pracy

Wiedzę o wydarzeniach w dalszym lub bliższym otoczeniu można czerpać z wielu źródeł. Jednak, jak się okazuje, 72,7 procenta Polaków znajduje ją w radio. Portal Wirtualnemedia.pl opublikował informację o jego słuchalności. 

Raport za I półrocze 2018 został przygotowany w oparciu o badania Radio Track Millward Brown. Średni dobowy zasięg radia w 2018 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 72,7 proc. (21,60 mln osób). To o 2,2 pkt. proc. więcej (760 tys. osób) w stosunku do tego samego okresu w 2017 roku. Najwyższe zasięgi radio notuje wśród osób dorosłych. Najczęściej jest słuchane przez osoby najlepiej wykształcone.  Średni dzienny czas słuchania radia w I półroczu 2018  wyniósł 269 minut (w tym samym okresie 2017 roku dał wynik 262 min.).  Polacy najczęściej słuchają radia w pracy (44,4 proc., w przeliczeniu na 1 osobę aż 384 minuty)), domu (27,3 proc.) i samochodzie (23,3 proc.). Najczęściej używanym urządzeniem do odbioru stacji radiowych jest klasyczny odbiornik radiowy FM. Jednak coraz większa grupa słuchaczy korzysta z internetu, platform cyfrowych i dekoderów telewizji kablowych).

Badania obejmowały następujące grupy wiekowe:

  1. w wieku 25-39 lat (każdego dnia 74,4 proc. z nich słuchało radia)
  2. w wieku 40-59 lat (75,4 proc.).
  3. w wieku 15-24 lat (70,9 proc.).

Fot. Andrzej Piechocki

 

 

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*