Zapłacisz i wiesz więcej

Już nie wszystko przeczytasz w Internecie za darmo. System Piano umożliwił wprowadzenie opłat za wybrane sekcje portali internetowych oraz artykułów należących do partnerskich serwisów internetowych. Po zakupie prenumeraty jego użytkownicy otrzymują nieograniczony dostęp do wybranych publikacji. W Polsce do systemu Piano przystąpiło sześciu wydawców 27 krajowych i regionalnych gazet oraz 14 magazynów: Murator, Agora, Ringier Axel Springer Polska, Media Regionalne, Polskapresse oraz Edytor. Do tego grona dołączyło także Polskie Radio.

Dla cyfrowych mediów elektronicznych to prawdziwa rewolucja. Musiało do niej dojść, gdyż oferowanie treści za darmo w Internecie przez wydawców było dlań coraz kosztowniejsze. Dochód z reklam internetowych jest znacznie mniejszy niż z tych emitowanych w telewizji, a spadek liczby czytelników tradycyjnej prasy dodatkowo pomniejszył zyski. To spowodowało zmniejszenie możliwości finansowania pracy profesjonalnych dziennikarzy.

Pieniądze pozyskane z działania systemu będą dzielone na 3 części: największa (40% abonamentu) trafi do portalu, na którym internauta zapłacił za nią, druga (30%) rozdzielona zostanie pomiędzy pozostałe portale należące do systemu (podział będzie dokonywany na podstawie czasu, jaki użytkownik poświęca na wizyty na poszczególnych stronach); trzecia (30 %) trafi do spółki Piano Media – administratora systemu.

Podobny system wcześniej został wdrożony na Słowacji (w kwietniu 2011) i Słowenii (w styczniu 2012). U nas ruszył 3 września, a abonamenty kosztują 9,90 zł za tydzień, 19,90 zł za miesiąc i 199 zł za rok.

Marta Resińska

Infografika – www.pianomedia.pl

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*