Polskapresse silniejsza

20 marca 2013 Grupa Polskapresse podpisała z Mecom Group, brytyjskim funduszem inwestycyjnym, umowę kupna 100 procent udziałów w spółce Media Regionalne. W ten sposób Polskapresse będzie mogła przejąć biznes internetowy, prasowy i poligraficzny, o ile zgodę na transakcję wyrazi prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Media Regionalne to drugi co do wielkości koncern medialny w Polsce, posiadający w swoim portfolio 9 dzienników (największy to „Gazeta Pomorska”), 12 bezpłatnych tytułów prasowych, agencje reklamowe oraz 50 serwisów internetowych, które w styczniu 2013 miały ponad 10 mln unikatowych użytkowników. Media Regionalne są także właścicielem 5 drukarni, które zapewniają obsługę własnych tytułów oraz świadczą usługi zewnętrzne. – Zakup Mediów Regionalnych to najważniejsza inwestycja Polskapresse ostatnich lat. Media Regionalne stanowią optymalne i naturalne uzupełnienie naszej oferty – podała Polskapresse.

– Z ekonomicznego puntu widzenia zakup Mediów Regionalnych przez Polskapresse jest w pełni uzasadniony. Wydawnictwo może teraz formułować wspólną ofertę reklamową dla całej Polski – powiedział portalowi press.pl Wiesław Podkański. Stephen Davidson, prezes Mecom, w komunikacie prasowym oświadczył – Chociaż nasza kadra zarządzająca oraz pracownicy w Polsce wykonali bardzo wiele, aby zminimalizować zarówno spadki przychodów reklamowych, jak i spadki przychodów ze sprzedaży nakładu w ostatnich latach, skala działalności Mediów Regionalnych stała się dla nas zbyt mała w porównaniu do wyzwań stojących przed rynkiem prasowym w Polsce.

Ryc. www.polskapresse.pl

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*