Droga kryptoreklama

Karą w wysokości blisko 13.000 zł za praktykę niezgodną z prawem został ukarany wydawca dwóch dzienników: „Express Bydgoski” i „Nowości – Dziennik Toruński” przez prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Chodzi o artykuły sponsorowane, które nie były oznaczone, że są reklamą. Przeciwko wydawcy w sierpniu 2014 wszczęto postępowanie. Przeanalizowane zostało kilkadziesiąt materiałów prasowych publikowanych w dodatkach „Dbaj o zdrowie”, które ukazują się na łamach obu dzienników. Postępowanie wykazało, że ukazywały się w nich artykuły sponsorowane o usługach medycznych świadczonych przez reklamodawców, nie różniące się niczym od materiałów redakcyjnych. Zapomniano w jakikolwiek sposób oznaczyć, że są to materiały reklamowe, przez co czytelnicy mogli uznać je za napisane przez dziennikarzy.

Prawo mówi, że stosowanie w środkach masowego przekazu kryptoreklamy, która polega na wykorzystywaniu treści publicystycznych w celach reklamowych, uznawane jest za niezgodną z prawem nieuczciwą praktykę rynkową. Za to zaniechanie wydawca Express Media został ukarany przez prezesa UOKiK karą w wysokości 12. 983 zł. Spółka natychmiast zaprzestała stosowania kwestionowanych praktyk przez co sankcję złagodzono. Decyzja nie jest prawomocna, a wydawca złożył odwołanie do sądu.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*