Mazda ma ambicje wzbogacać życie ludzi o radość czerpaną z posiadania i prowadzenia samochodu. Najnowsza MX-30 jeszcze bardziej ją wzbogaca, zarazem jest ekologiczna i ekonomiczna. Czym różni się od elektryków konkurencji?
Otóż wychodzi ona naprzeciw europejskim klientom. Czyli jakim? Takim, którzy w tygodniu roboczym statystycznie dziennie przejeżdżają 48 km. Zasięg tej Mazdy wynosi 200 km, można się zatem domyślać, że nie jest ona ciężka. A to oznacza, iż nie jeździ się ociężałą baterią na kołach, ale zwinnym samochodem. Stoi za tym nowa technologia Skyactiv-Vehicle. Dzięki niej, auto jest dla człowieka, a nie odwrotnie. Dodatkowo, konstruktorzy zaadaptowali wielokierunkowe struktury pierścieniowe i zastosowali elektryczny system e-GVC Plus, czyli G-Vectoring Control Plus, by w pełni wykorzystać unikatowy charakter i własności pojazdu elektrycznego.
Innowacyjny system pedału gazu, opracowany przez Mazdę, pozwala skrócić czas reakcji samochodu na impuls kierującego. Ponadto, poprzez głośniki systemu audio, emitowany jest dźwięk przyspieszania, który pomagają w percepcji przyrostu momentu obrotowego. To rozwiązanie ułatwia kierowcy dokładne panowanie nad prędkością pojazdy. Co ciekawe, mimo że Mazda MX-30 jest w pełni elektryczna, to posiada łopatki przy kierownicy dla pełniejszej satysfakcji z jej prowadzenia.
Auto jest już dostępne w salonach, ale na razie można na nie tylko popatrzeć, potem ewentualnie złożyć zamówienie.
Mazda MX-30
Liczba miejsc: 5
Pojemność baterii: 35,5 kWh
Ładowanie prądem stałym (DC): maks. 50kW
Ładowanie prądem przemiennym (AC): maks. 6,6 kW
Napięcie całkowite 355 V
Dodaj komentarz