#jestnaswiecej to kampania społeczna Fundacji Orange, która uczy młodych ludzi reagowania na hejt. Symbolem akcji jest jedna pomarańczowa sznurówka wpleciona w but. Ambasadorami akcji są Tomson i Baron z zespołu Afromental.
Formy hejtu w sieci są różne np. grafiki, film czy też utwór muzyczny. Co trzeci nastolatek spotyka się w sieci z nienawistnymi lub poniżającymi treściami kierowanymi do innych internautów (EU Kids Online 2018), co drugi jest w wieku 15-16 lat. – Skutki hejtu mogą być bardzo poważne, szczególnie wśród nastolatków. Duża część ofiar nie wie, jak sobie z nim radzić i nie otrzymuje wsparcia. Aż 38 procent młodych ludzi, którzy doświadczyli czegoś nieprzyjemnego w sieci, nie wskazało żadnej osoby, z którą rozmawialiby o tej trudnej sytuacji. Dlatego potrzebna jest edukacja i wsparcie dla młodych – mówi Ewa Krupa, prezeska Fundacji Orange.
Tomson i Baron w swoim klipie podkreślają, że jest nas więcej, niż hejterów. Mówią, że oni też spotkali się z hejtem i nie można być obojętnym na tego typu komentarze. Symbolem kampanii jest pomarańczowa sznurówka wpleciona w but. Takie sznurówki noszą już muzycy zespołu Afromental. – My już przeszliśmy drogę z hejtem i potrafimy sobie z nim radzić. Ale młodzi ludzie nadal nie wiedzą, jak reagować na takie komentarze. Wcale nie jest najgroźniejszy ten, który najgłośniej szczeka – mówi w spocie Tomson.
Fundacja Orange stworzyła również stronę internetową www.jestnaswiecej.pl , na której znajdują się porady o tym, jak reagować na hejt w sieci. Znajduje się też na niej scenariusz zajęć z młodzieżą. Placówka, która zgłosi chęć ich przeprowadzenia i wypełni formularz, otrzyma pakiet sznurówek dla uczestników i plakat o akcji. Poza tym każdy może wykorzystać #jestnaswiecej, aby dołączyć się do akcji.
Dodaj komentarz