Poczta Polska bije swoje rekordy sprzedanych gazet oraz książek. W niektórych placówkach lokuje samoobsługowe strefy zakupu różnych produktów.
Jak wiemy, od kilku lat wprowadza ona zmiany w asortymencie oraz otwiera się na nowe sposoby przyciągania klientów. Od dawna możemy nabyć w placówkach PP drobne, stosunkowo tanie przedmioty, jak np. artykuły biurowe, kartki okolicznościowe oraz małe zabawki dla dzieci. Od kilku lat możemy natomiast zauważyć zmiany w asortymencie, jest więcej książek oraz gazet. W pierwszym półroczu klienci poczty zakupili ich ponad 12 milionów egzemplarzy oraz ponad 1,5 miliona książek. To zdecydowanie rekord i o 24% większa sprzedaż, niż w roku 2017 w takim samym okresie. Najchętniej kupowane są tygodniki, które stanowią aż 50% utargu za prasę.
W niektórych, najlepiej prosperujących, placówkach w Polsce ulokowano samoobsługowe strefy, w której klient może wybrać produkt i za niego zapłacić. Jest to świetne i wygodne rozwiązanie, zwłaszcza, że skraca czas spędzony w kolejce. Poczta Polska rozwija się dynamicznie. W niedalekiej przyszłości sprzedaż produktów dodatkowych będzie miała duży wpływ na obrót.
Fot. Joanna Bogucka
Dodaj komentarz