Trafia do melomanów na całym świecie

Poznańskie Quo vadis podbija europejski rynek muzyczny. Właśnie ukazały się dwie recenzje wydanego nakładem cenionej niemieckiej wytwórni cpo dwupłytowego albumu Quo vadis Feliksa Nowowiejskiego przygotowanego przez Filharmonię Poznańską.

Łukasz Borowicz poświęcił się temu oratorium z czułym i namiętnym zaangażowaniem, można powiedzieć, że wręcz oddał mu się całkowicie, a jego artyści odpowiedzieli z równą muzyczną pasją. (…) Czas najwyższy ponownie odkryć Feliksa Nowowiejskiego! – pisze Rainer W. Janka na niemieckim portalu Klassik Heute (www.klassik-heute.de; 22.06 2017). I we wszystkich trzech ocenianych kategoriach (poziom artystyczny, jakość dźwięku, wrażenie ogólne) – daje albumowi maksymalne 10 punktów!

A Remy Franck na luksemburskim portalu poświęconym muzyce klasycznej (www. pizzicato.lu; 28.06.2017) mu wtóruje: Brzmienie Orkiestry Filharmonii Poznańskiej i Chóru Podlaskiego jest transparentne i rozkwita w intensywnych barwach. Borowicz zachowuje pełen dramatyzm, efektownie go podsycając, ale zależy mu głównie na tym, aby muzyka była nastrojowa, a jej przesłanie znalazło się w centrum uwagi. (…)

Porównując wydane przez cpo nagranie dokonane przez Filharmoników Poznańskich z nagraniem oratorium w wykonaniu Orkiestry Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej (DUX) Remy Franck daje radę słuchaczom: Jeśli ktoś nie chce kupować obu nagrań, powinien się raczej zdecydować na wykonanie Borowicza dla wytwórni cpo. Pod względem muzycznym jest lepsze, a jego napięcie całkowicie oddaje ducha wspaniałego dzieła Nowowiejskiego. A i w tytule recenzji krytyk opowiada się jednoznacznie: zwycięzcą jest Borowicz. Luksemburski recenzent zwraca też uwagę iż Borowicz dyryguje utworem z polskim tekstem, „tak jak życzyłby sobie tego kompozytor“, co jest jedną z wyraźnych zalet poznańskiego nagrania, w przeciwieństwie do niemieckiego tekstu w nagraniu DUX, z którym chór i soliści z Olsztyna sobie nie radzą. Recenzje obu krytyków na stronach: www.klassik-heute.de oraz www.pizzicato.lu, a ich polskie tłumaczenia: Klassik Heute, 22.06.2017 oraz Pizzicato, 28.06.2017

Filharmonia Poznańska zarejestrowała Quo vadis podczas koncertu, który odbył się 29 czerwca 2016 roku, w Auli Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, sali koncertowej Filharmonii Poznańskiej. Quo vadis pod batutą Łukasza Borowicza wykonali: Orkiestra Filharmonii Poznańskiej, Chór Opery i Filharmonii Podlaskiej oraz soliści: Wioletta Chodowicz (sopran), Robert Gierlach (baryton) i Wojtek Gierlach (bas); na organach grał Sławomir Kamiński. Dzięki dwupłytowemu albumowi wydanemu przez cpo Quo vadis trafia do melomanów na całym świecie, promując niezwykłe piękno polskiej muzyki.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*