Wpada, wypada, ale zostaje

Bywa lekceważone, choć rzadko przechodzi bez echa. Słowo. Nosi pelerynę? Czy jest szybsze od myśli, potężniejsze od czynu? Jak działa – solo czy w tandemie? W czym tkwi jego moc?

„Wpada, wypada, ale zostaje” to tytuł pierwszego odcinka młodzieżowego projektu „Moc Słowa”. Jego premiera już 5 czerwca, na kanałach Spotify i YouTube„Nibypodcast”. Cel realizacji? Podkreślenie znaczenia słów w codziennych interakcjach. Sezon 1 zamknie się w 7 podcastach, mających uświadomić wszystkim słuchaczom, jak istotne dla drugiej osoby mogą być wypowiadane przez nas słowa i jak one w nas rezonują.

Na słuchaczy czeka wielopoziomowa podróż. Od zapraszających tematów, przez te, które szukają uzasadnienia. „Moc Słowa” odwraca perspektywy, traktuje o kwitnięciu, gnieceniu i naturalnych przerwach. Nie zabraknie w niej miejsca na rówieśników, rodzinę, ale i nas samych. Kolejne odcinki zapraszają do dyskusji nad zależną sprawczością, zależnością ciało-psychika, a także presją i obciążeniami. „Nibypodcast” zapowiada obranie wielu ścieżek, m. in. myśli, mimiki czy intuicji. Obiecuje również wizytę w emocjonalnym labo. Wszystko przy wsparciu specjalistek.

Zespół projektowy, w składzie: Julia Kaczmarek, Marcin Klonowski, Odys Dobrowolski, do rozmów zaprosił Karolinę Kręglewską i Joannę Dziadkiewicz. Pierwsza z nich prowadzi gabinet, jest psychoterapeutką systemową w trakcie certyfikacji, przygotowuje program profilaktyki zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży. Druga z nich to seksuolożka, socjoterapeutka, doradczyni zawodowa i konsultantka fundacji Robinson Crusoe. Obie są psycholożkami IV LO im. KEN w Poznaniu, tworzącymi zespół Zdrowi Psychicznie. Działają w sieci i na Instagramie, wcześniej brały udział w projektach takich jak: 4Everyone, Forum Wiedzy czy PsychoAKTYWNI.  Teraz analizują i interpretują moc słowa: od klatki „stop” do punktu wyjścia, w przystępnej dla słuchaczy formie.

Krótkie odcinki – najdłuższy nie przekracza 9 minut – pomogą w utrzymaniu uwagi na przekazywanej treści. Każdy z podcastów zostanie opatrzony własną grafiką, wykonaną przez nastolatki: Natalię Grześkowiak, Jagodę Nawrot i Ewę Kośmicką. „Nibypodcast” promuje tym sposobem działalność, talenty i percepcję młodego pokolenia twórczyń. Swój pierwszy projekt „Moc Słowa” kieruje do wszystkich. Wykazuje również, że jej pierwszy sezon powinien być wartościowy nawet dla młodszych słuchaczy ze szkół podstawowych, a krótkie odcinki nadają się do odsłuchu chociażby w trakcie godzin wychowawczych. Jak podkreśla zespół projektowy, warto mieć świadomość mocy, jaka kryje się w słowie.

„Nibypodcast” zapowiada również rozszerzenie projektu o kolejne sezony, traktujące o mocy słowa w sferach takich jak dziennikarstwo, pisarstwo czy działalność influenserska. By być na bieżąco ze wszystkimi nowościami i premierami, najlepiej zaobserwować instagramowy profil projektu: @_nibypodcast_. Cytując fragment jednego z postów:: „Stay tuned… to be continued”.

Patronem medialnym tego interesującego przedsięwzięcia jest redakcja Sic!

Grafika: Julia Kaczmarek, materiały promocyjne „Mocy Słowa”.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*