Magia czy konsumpcjonizm?

Z bożonarodzeniowej oferty handlowej możemy w tym roku skorzystać znacznie wcześniej, aniżeli w latach ubiegłych. Świąteczne akcesoria dostępne są w niemalże każdym sklepie, a choinki zawitały do centrów handlowych już w październiku. Zdania na temat szaleństwa zakupowego są podzielone. Agencja badawcza SW Research postanowiła sprawdzić jak dostępność tych artykułów w październiku-listopadzie wpływa na samopoczucie internautów. Wyniki nie są chyba dla nikogo zaskoczeniem. Czterech na dziesięciu internautów wykazuje zadowolenie w związku z magią świąt, która otacza ich znacznie wcześniej. Cieszy ona przede wszystkich kobiety oraz osoby w młodym wieku. Plusy, które dostrzegają ankietowani, to między innymi możliwość rozłożenia wydatków na trzy miesiące. Wczesne akcenty bożonarodzeniowe mają również swoich przeciwników. Prawie 23% pytanych internautów są zdecydowanie niezadowolone ze świątecznego szaleństwa, które otacza ich już w październiku. Ci respondenci twierdzą, że psuje to okres oczekiwania na święta.

Warto pamiętać, że prezenty to zaledwie cząstka przyjemności, jakie niesie z sobą Boże Narodzenie. To od nas zależy, czy ten wyjątkowy czas zachowa swój duchowy wymiar, czy i z jaką siłą era celebracji konsumpcjonizmu wkroczy w nasze życie.

Fot. Andrzej Piechocki

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*