Pierwsza dożywotnia

Wielki sport od wielu lat to także wielkie pieniądze. Bardzo często słyszymy o rekordowych kontraktach reklamowych, podpisywanych przez zawodników różnych dyscyplin, jednak takiej umowy do tej pory nie miał nikt. LeBron James, niekwestionowana gwiazda koszykarskiej ligi NBA, podpisze dożywotni kontrakt z firmą Nike.

31-letni gracz drużyny Cleveland Cavaliers pierwszą umowę z amerykańską firmą odzieżową podpisał w 2003 roku. Startował dopiero do wielkiej kariery – został wtedy wybrany w drafcie z numerem 1. Od tej pory stał się najlepszym i najbardziej rozpoznawalnym koszykarzem NBA. Nic dziwnego, że Nike dba finansowo o swojego podopiecznego. 30 milionów dolarów, które obecnie zarabia rocznie, stanowią niewiele w porównaniu z wielokrotnie większymi zyskami ze sprzedaży gadżetów sygnowanych jego nazwiskiem.

– Możemy potwierdzić, że doszliśmy do porozumienia w sprawie dożywotniego związku z LeBronem. Przez ostatnie 12 lat udało nam się zbudować jego silną markę i widzimy potencjał do rozwoju w kolejnych latach kariery i jeszcze dłużej – czytamy w komunikacie Nike. – Jestem bardzo wdzięczny, że Nike uwierzyło w 18-letniego chudzielca z Akron. Cieszę się, że jestem częścią takiej firmy – powiedział dziennikarzom James.

To pierwsza dożywotnia umowa sponsorska w historii Nike. Szczegółów finansowych nie ujawniono, jednak na pewno będzie to więcej, niż dotychczasowe 30 milionów.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*