Nowości z anteny

Dynamicznie zmienia się sytuacja na polskim rynku mediów. Znikają jedne, pojawiają się drugie. Debiutujący w kwietniu ubiegłego roku tabloid ABC, wydawany przez Grupę Medialną Fratria, zniknął z kiosków dokładnie rok później. Od tego czasu teksty redakcji owego tygodnika możemy czytać na stronie internetowej www.abctygodnik.pl. Nie podano jednak oficjalnej przyczyny podjęcia takiej decyzji. Można jedynie przypuszczać, że grupa miała problemy z finansowaniem papierowego wydania tygodnika.

W tym samym dniu, co tygodnik ABC, w sprzedaży pojawił się konkurencyjny tygodnik A do Z. Tabloid wydawany przez grupę Axel Springer Polska utrzymał się jednak na rynku jeszcze krócej niż konkurencyjny. Ostatnie wydanie można było nabyć w listopadzie ubiegłego roku, co oznacza, że A do Z utrzymał się na rynku tylko nieco ponad pół roku. Jak tłumaczy Agnieszka Odachowska – dyrektor komunikacji grupy Onet-RASP, tabloid ten był wydawany testowo, w celu sprawdzenia zapotrzebowania na rynku na gazetę tego typu. Redakcja uzyskała odpowiedzi na wszystkie pytania, stąd postanowiono zaprzestać dalszego drukowania gazety i skierować współpracujących przy projekcie dziennikarzy do pracy przy gazecie codziennej Fakt.

Zmiany obserwujemy także na rynku telewizyjnym. W miejsce stacji muzycznej Eska TV, pojawiła się muzyczno-rozrywkowa stacja 8TV. Zmiana ta dotyczy jednak tylko telewizji naziemnej, gdyż „starą” Eskę nadal znajdziemy w ofertach wybranych sieci kablowych czy na platformach cyfrowych. 8TV jest odpowiedzią na potrzebę zmiany profilu stacji, który dotychczas był stricte muzyczny. Większa liczba programów rozrywkowych, którą zapewnia ramówka 8TV ma przynieść znacznie większe dochody. Odpowiedzialność za to zadanie będzie spoczywać na barkach m. in. Katarzyny Cichopek – znanej aktorki serialowej. 8TV jest w posiadaniu Grupy ZPR Media, która w tej chwili zarządza aż sześcioma kanałami telewizyjnymi (m.in. Polo TV, Fokus TV czy VOX Music).

9 listopada w MUX 8 naziemnej telewizji cyfrowej wystartował kanał NOVA TV. To stacja o bardzo uniwersalnym profilu. Rozrywka, filmy, w tym seriale, a także informacja i publicystyka, dokument, programy o charakterze poradnikowym. W Wielkopolsce sygnał ma być odbierany za kilka tygodni. Także ten kanał należy do Grupy ZPR Media.

2 grudnia zadebiutuje Telewizja WP, czyli owoc pracy ludzi związanych z Wirtualną Polską, będzie połączeniem kanału publicystycznego, lifestylowego i rozrywkowego. Kanałowi będzie towarzyszyć klasyczny schemat: rano i wieczorem nadawane będą programy informacyjne, za dnia lifestylowe, wieczór natomiast przebiegać będzie pod znakiem programów plotkarskich. Całość wypełnią seriale.

Trzeba przyznać, że nowy kanał zapowiada się dość ciekawe, tym bardziej że WP jest pierwszą grupą medialną, która z rynku internetowego wchodzi na rynek telewizyjny, a nie odwrotnie. Na potrzeby nowej stacji, grupa WP buduje właśnie drugie studio. Ma ono zostać ukończone przed premierową emisją programu. Koszt owej inwestycji ma wynieść ok. 5 mln zł. Czy inwestycja się zwróci? Wszystko zależy od widzów.

Wojciech Kapustka

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*