DS3 ma sportowe zacięcie

4 lutego Citroen DS3 zadebiutował na Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie, a w połowie marca miłośnicy tej marki i nie tylko mogli podziwiać ten samochód podczas Targów Poznań Motor Show 2010. Nikt w centrali Citroena nie ukrywa, że model DS3 ma śmiało konkurować z MINI.
DS3 to, już na pierwszy rzut oka, samochód wyjątkowy. Nazwa DS tylko nawiązuje do historycznego modelu Citroena z lat 70-tych który trwałe zapisał się na kartach motoryzacji. Model DS3 serii Sport Chick, który miałem okazję testować, to samochód niezwykle wyrafinowany i wysmakowany w każdym calu stylistycznego rzemiosła.

Już samo przekręcenia kluczyka w stacyjce sprawia frajdę, gdy naszym oczom ukazują się bardzo efektownie podświetlony prędkościomierz i obrotomierz. Wskazówki tych zegarów najpierw z dużą szybkością obracają się w prawo, by za kilka sekund majestatycznie powrócić z powrotem na swoje miejsce po lewej stronie. 150-konny dynamiczny silnik 1.6 THP zapewnia bardzo ekscytujące doznania podczas jazdy. Zwłaszcza, gdy siedzimy w sportowych doskonale wyprofilowanych fotelach wykończonych alcantarą.

Samochód waży 1100 kg, jest nisko osadzony i podczas jazdy bardzo pewnie trzyma się drogi odważnie pokonując kolejne zakręty. Również ciekawie zaprojektowana kierownica doskonale reaguje na polecenia wydawane przez kierowcę. Poruszanie się tym „maluchem” sprawia niesamowitą przyjemność i jednocześnie przyciąga uwagę innych uczestników ruchu drogowego. Auto ma bardzo sportowe zacięcie. Wnętrze pojazdu jest bardzo wysublimowane i w niczym nie przypomina MINI, który w porównaniu z DS3 jest bardzo ubogi, wręcz ascetyczny.

DS3 to samochód kierowany do osób, które lubią wyróżniać się z tłumu. Służyć temu ma specjalny panel dostępny w salonach Citroena prowadzących sprzedaż tego modelu. Mamy dzięki niemu dostęp do szerokiej gamy wzorów dachów, felg, czy tapicerek. Wszystko to stworzone zostało, aby sprostać oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających klientów. Krótko mówiąc, liczba kombinacji pozwalających dostosować DS3 do gustu klienta ma być jego wizytówką. O mnogości możliwych rozwiązań niech świadczy fakt, że samą gałkę 5- lub 6-biegowej skrzyni można zamówić w jednym z pięciu „wykończeń”.

Zarówno elementy zewnętrzne (dach, listwy boczne, lusterka, felgi), jak i wewnętrzne (deska rozdzielcza, fotele, ekran, nawiewy itd.) mogą zostać zamówione w jednym z wielu dostępnych kolorów i materiałów. Teraz wypada zapytać wszystkich fanów MINI, czy ich model ma tak szeroki wachlarz dostępnych konfiguracji? Na to pytanie znają odpowiedź tylko entuzjaści marki należącej do BMW.

Pisałem wcześniej, że model DS 3 kierowany jest do indywidualistów i tak jest w rzeczy samej. Filozofia marki Citroen i jej hasło to „Creative technology”, dlatego samochód bardzo przypadł do gustu projektantom, artystom, ludziom sztuki, osobom podążającym własną ścieżką, której znakiem firmowym jest kreatywność. Ceniącym sobie niebanalne rozwiązania i detale przyciągające wzrok z jednoczesną wyrazistością i zadziornością na drodze. Ambasadorem DS3 w Polsce został Maciej Zień

Tak przedstawia się cennik wszystkich wersji oraz opcji silnikowych auta:
Silniki benzynowe:
1.4 VTI 95KM Chic 57 800 zł
1.4 VTI 95KM BP Chic 60 300 zł (dostępny od października 2010)
1.6 VTI 120KM So Chic 67 800 zł
1.6 VTI 120KM BVA So Chic 72 500 zł
1.6 THP 150KM SportChic 77 800 zł

Silniki diesel:
1.4 HDI 70KM Chic 61 900 zł (dostępny od lipca 2010)
1.6 HDI 90KM So Chic 71 900 zł
1.6 HDI 110KM SportChic 81 900 zł

Fot. Marcin Krupka

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*