Upadek molocha

Styczniowy ranking sprzedaży ogółem dzienników ogólnopolskich pokazuje silny spadek „Gazety  Wyborczej”, bo aż o 36 tys. egzemplarzy. Według analizy przeprowadzonej przez portal Wirtualnemedia.pl, pierwsze miejsce zajął „Fakt”, tuż za nim „Super Express”.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży wydań drukowanych, e- wydań oraz prenumeraty jednych i drugich. Pod tym względem „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) może cieszyć się pierwszym miejscem ze sprzedażą wynoszącą blisko 280 tys. Według Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, jest to o ok. 11 % mniej niż w zeszłym roku. Choć „Super Express” (ZPR Media) awansował z trzeciego na drugie miejsce ze sprzedażą wynoszącą ponad 137 tys. egzemplarzy, to zanotował spadek o niecałe 10 %.  Wyprzedził po raz czwarty „Gazetę Wyborczą” (Agora), która zajęła ostatnie miejsce na podium ze spadkiem ok. 23 %. Jej średni wynik sprzedaży to niewiele ponad 118 tys. egzemplarzy. Czwarte miejsce zajęła „Rzeczpospolita” (Gremi Business Comunication) z liczbą 54 tys. egzemplarzy i spadkiem w ciągu roku także o niecałe 10 %. Tuż za nią plasuje się „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) z wynikiem na poziomie 50 tys. Jest to spadek tylko o niecałe 5 %.

Dane ZKDP wyraźnie wskazują, że spadek dotyczy wszystkich. Najjaśniej malują się barwy „Dziennika Gazety Prawnej”, który w porównaniu grudnia 2016 do stycznia 2017 zyskała aż 18 %. „Gazeta Wyborcza” straciła prawie 11 %. Tak silny spadek jest efektem zawirowań kadrowych i utratą  zaufania czytelników.

Fot. Sic!

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*