Wyceniony na 1,9 mld dolarów

Firma doradcza Brand Finance opublikowała raport 50 najbardziej wartościowych marek piłkarskich na świecie. Manchester United został wyceniony na 1,9 mld dolarów, wyprzedzając Real Madryt (1,57 mld dolarów) i Barcelonę (1,51 mld dolarów).

W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze Bayern Monachium, Manchester City, Liverpool FC, Chelsea FC, Arsenal FC, Paris Saint Germain FC i Tottenham Hotspur FC. Wśród 50 zespołów 19 jest z Wielkiej Brytanii, 13 z Niemiec, siedem z Włoch, sześć z Hiszpanii, trzy z Francji, po jednym z Holandii i Rosji.

Największą zmianę w ciągu roku zanotował zajmujący obecnie szóste miejsce w rozgrywkach niemieckiej Bundesligi RB Lipsk, którego wartość marki wzrosła  – głównie dzięki występom w Lidze Mistrzów – aż o 140 proc., przesuwając klub z 45. na 16. miejsce w zestawieniu (347 milionów dolarów wobec 145 milionów w 2017 roku).

W swojej analizie siły marki, Brand Finance bierze pod uwagę m. in. wyniki sportowe, lojalność kibiców, wielkość budżetu, pojemność i funkcjonalność stadionu, wartość zawodników oraz obecność klubu w mediach społecznościowych. Wskaźnik BSI (Brand Strength Index, maks. 100) jest następnie przeliczany w oparciu o historyczne zyski i prognozowane przychody  do wyliczenia tego, za jaką część wyniku finansowego odpowiedzialna jest bezpośrednio marka klubu i jaka jest jej wartość.

Fot. https://pixabay.com/pl/manchesteru-united-pi%C5%82karz-1656122/

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*