Po obu stronach Nysy Łużyckiej

Uczestniczyłam w pieszej wycieczce po Parku Mużakowskim. Jest to dwunasty obiekt w Polsce wpisany na  Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO.

Park krajobrazowy zajmuje powierzchnię po obu stronach Nysy Łużyckiej, która stanowi polsko-niemiecką granicę. Można go zwiedzać także na rowerze lub bryczką, uczestniczyć w spływie pontonem albo kajakiem po rzece. Wycieczka rozpoczęła się w Łęknicy po polskiej stronie, po przekroczeniu Mostu Podwójnego znaleźliśmy się u sąsiadów. Wokół ścieżek rozchodzących się po parku podziwialiśmy wiele gatunków roślin, np. drzew, krzewów czy kwiatów. Kolejnym punktem na trasie był Nowy Zamek Księcia Pücklera, który jest założycielem tego pięknego miejsca. W posiadłości podziwialiśmy różne wystawy dotyczące jego osoby, a także Parku Mużakowskiego. Wspięliśmy się również na zamkową wieżę, dzięki czemu mogliśmy wszystko podziwiać z lotu ptaka.

Gdy zakończyło się zwiedzanie zamku, ruszyliśmy dalej. Przekraczaliśmy kilka mniejszych mostów np. Most Fuksji, Most przy Jeziorze Dębów, które górują nad krótkimi odnogami Nysy Łużyckiej. Naszemu spacerowi towarzyszyła zmienna pogoda, od deszczu po słońce,  lecz nie zraziła nas przed dalszą wędrówką. Dzięki wytrwałości, dotarliśmy do Mostu Angielskiego, którym powróciliśmy na stronę polską. Zaczął się etap powrotny naszej wycieczki. Zobaczyliśmy również Most Królewski, Kamień Pücklera, Dąb Jana Pawła II.

Fot. Agnieszka Sygit

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!